Ženy nakupují každoročně více a více aut, navíc je ženský názor na auta mnohem důležitější než kdy dřív. Demografická data jim také hrají do karet - ženy jsou nejrychleji rostoucím spotřebitelským segmentem na světě. A dost možná také tím nejvlivnějším.
Před pár lety se jedna australská reportáž zaměřila na to, jaké velkorozpočtové položky ženy nakupují nejvíce a také především na to, jaký mají ženy na pořízení těchto položek vliv.
Závěrem bylo, že ty společnosti, kterým se nepodařilo tento silný a rychle rostoucí segment dostatečně zaujmout a přilákat, budou mít co dělat, aby stále fungovaly i během dalších deseti let.
A jak se tato reportáž jmenovala? “Když jsem se rozhodla.”
Zatímco se již obecně ví, že ve většině případů pořízení auta do soukromého vlastnictví má konečné slovo žena, vliv něžného pohlaví na korporátní nákupy se začíná zjišťovat teprve v poslední době. Ve studii publikované v lednu 2009 renomovaným britským týdeníkem The Economist bylo prohlášeno, že finální rozhodnutí ohledně firemních aut dělají ženy až v 85% případů.
Že muži a ženy od aut obvykle očekávají a chtějí něco jiného, asi nikoho moc nepřekvapí. Ve většině novinářských anket však stále volí ta nejlepší auta muži, v anketě Women’s Car Of The Year (Ženské auto roku) je tomu ale jinak.
Anketa se řídí podle jednoduchých kritérií - všechny porotkyně volí na základě aspektů, které jsou pro ženy při nákupu auta nejdůležitější.
Těmito kritérii jsou bezpečí, poměr cena/výkon, estetika auta, velikost úložných prostorů, vhodnost pro děti, snadná ovladatelnost, barva, sex appeal auta a také ekologická stopa. Všechny tyto kategorie jsou v rozhodování o nejlepším autě zahrnuty.
Vítězné auto sice možná nemá nejlepší zrychlení z 0 na 100 km/h nebo točivý moment, ze kterého se vám valí oči z důlků, na druhou stranu je ale autem, které na ženy nejsilněji působí. A o tom tato anketa vlastně je.
Porota se tentokrát skládala z 38 motoristických novinářek z celého světa. Některé z nich dokonce mají zkušenosti z automobilového závodního světa. Všechny jsou však považovány za expertky v oboru.
Ženské auto roku je světovým unikátem, jelikož je jedinou anketou, kde hlasují výhradně ženy.
Bez nějakého dalšího prodlužování - konečným vítězem, a tím pádem Ženským autem roku 2018, se stalo Volvo XC40.
Volvo bylo vybráno po dvou kolech hlasování. Do finále se dostalo následujících šest aut:
Novinářky poté hlasovaly znovu mezi třemi vozy, které dostaly nejvíce hlasů. Výsledek byl sice velice těsný, vítězem se však stalo Volvo XC40.
Volvo XC40 je kompaktním crossoverem, navrženým Thomasem Ingenlathem pro švédskou automobilku a představeným v září 2017. Stalo se tak prvním pětidveřovým SUV značky.
Od té doby Volvo XC40 vyhrálo již několik ocenění, mezi kterými je například i Evropské auto roku 2018, vyhlašované na ženevském autosalonu. Volvo a jeho model XC40 si tak můžou dát za rámeček i další ocenění. První, které je vybíráno pouze ženskými motoristickými redaktorkami.
Pokud z vítěze Ženského auta roku 2018 také nemůžete spustit oči, pak si můžete prohlédnout naše nejlepší nabídky na Volvo XC40 právě zde.
Porotkyně byly také dotázány, aby nominovaly svá vysněná auta. Takové, které by rády vlastnily a chtěly řídit. Nejvíce hlasů v této kategorii pak na plné čáře získal Aston Martin Vantage.
Tento čtyřlitrový, dvakrát přeplňovaný krasavec s osmi válci byl navržen Markem Reichmanem, britským průmyslovým designérem a kreativním ředitelem automobilky Aston Martin. Dvoudveřové kupé s místem pro dva pasažéry velmi jasně vyvrací tvrzení, že ženy nerady řídí sportovní auta.
Ocenění Auto snů je pojmenováno po jedné z porotkyň ankety Ženské auto roku, která zemřela v říjnu 2016. Holly Reich byla porotkyní ankety dlouhých šest let a milovala exotická a stylová auta. Tato kategorie jí tak vzdává hold.
Do letošní soutěže Auto roku 2019 Česká republika bylo původně nominovaných 22 automobilů, ze…