První dojmy z jízdy: ŠKODA KODIAQ RS

26.12.2018

První mladoboleslavské SUV s označením RS rozhodně sportovně vypadá, nabízí ale jízdní vlastnosti hodné tohoto přívlastku?

Automobilový svět se za poslední měsíce absolutně zbláznil do vozů SUV a poptávka po nich je tak velká, že se všechny automobilky můžou přetrhnout s tím, kdo příjde s neotřelejším modelem a dokáže perfektně zaplnit kdejakou mezeru na trhu.

Pokud jste letos zaregistrovali, že už můžete horské svahy zvládat i ve voze značky Rolls-Royce (konkrétně model Cullinan), asi Vás nyní představení sportovně laděného SUV nijak nepřekvapí. Kodiaq RS se však stal nejdražším modelem ve škodovácké nabídce a přeci jen to u nás bylo jedno z nejočekávanějších aut letošního roku.

Již tak oblíbenému a extrémně prostornému SUV nově vlévá krev do žil dvoulitrové biturbo s výkonem 240 koní. Výkon pod kapotou doplňují vizuální prvky - větší litinová kola a anatomicky tvarovaná sedadla s prošíváním - dodávající závodní kulisu.

Škoda Kodiaq RS

Vzhled

Kromě těchto prvků však moc nenaznačuje, že sedíte v našlapané sportovní mašině a ne v již existující verzi Sportline, která je i tak dostupná s dieselovým motorem a výkonem 190 koní. Navíc tu jsou vlastně jen mohutnější dvacetiplacová kola, pohledněji tvarovaný nárazník vozu, leskle černé lišty na střeše a kolem oken, dvě koncovky výfuku a svítivě červené brzdové třmeny, které již můžete z některých RS modelů znát.

Uvnitř pak vpředu najdete skořepinová sedadla, která jsou potažená Alcantarou, pěkně prošívaná červeným kontrastním lemováním Diamond Cross a která Vás doslova obejmou. Závodní pocit umocnňuje karbonový vzhled palubní desky společně s dalším karbonovým obložením, černým stropem a kryty pedálů z ušlechtilé oceli.

Škoda Kodiaq RS: interiér

Mimo to je Kodiaq RS stále tím vysoce praktickým vozem, nabízejícím vynikající konektivitu ukrytou za krásně ostrým a přesně reagujícím displejem s úhlopříčkou 9,2 palce, prostor až pro sedm pasažérů, nesčetné množství úložných prostorů pro všechny možné nezbytnosti každodenního života a spoustu místa na zavazadla.

Pokud očekáváte dravost jako například u Porsche Macan Turbo nebo Range Roveru Sport, budete nejspíše zklamáni (cena je však o odpovídající kus nižší), výkonnostní pokrok je však dostatečný na to, aby Kodiaq RS zůstal vcelku nóbl nabídkou.

Oficiálními komunikačními barvami jsou červená a modrá. Modrá je sice dobrá, je ale zároveň dost křiklavá a taková černá s perleťovým efektem vzhledově dodá extra sportovní zdatnosti. Dalšími nabízenými barvami jsou bílá, stříbrná a šedá.

Škoda Kodiaq RS: koncovky výfuku
Škoda Kodiaq RS

Jízda

Asi bude nejlepší začít s tím hlavním. Škoda Kodiaq RS nepůsobí jako nějak zvlášť rychlé auto.

To má pravděpodobně na svědomí fakt, že dieselový motor s výkonem 240 koní musí utáhnout nějakých 1880 kg. Takže na to, abyste se dostali z 0 na 100 km/h za udávaných 6,9 vteřin, se opravdu dost nadřete.

Řazení má na starost sedmistupňová DSG převodovka, která občas reaguje až proklatě pozdě. Pohon všech čtyř kol se pak aktivuje skrze elektronicky řízenou spojku, kdykoliv je potřeba.

Lehce letargické řazení a robustní vzrůst mají za vinu, že auto poněkud selhává v naplnění takové akcelerace, kterou byste očekávali od lehčího produktu s označením RS. Tohle velké SUV je mnohem spokojenější, jakmile dosáhne stabilní rychlosti, kterou bude každý kilometr delší trasy jen hltat. To vše s tak trochu lenivou účinností, kterou může poskytnout pouze silný dieselový motor.

Jedním z odlišujících prvků, kterého si všimnete hned při prvním spatření nastartovaného auta, je takzvaný Dynamic Sound Boost, kterým se automobilka snaží zakrýt použití vznětového motoru namísto výkonnějších koncernových benzinových motorů. Zvýraznění zvuku tak obstarává pětikilogramové zařízení, umístěné u levé koncovky výfuku.

Škoda Kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS

Řídící jednotka motoru je napojená na technologii, které dává signály a která pak aktivně odklání zvuk do kabiny auta. Zároveň ale vytváří agresivnější projev navenek.

Popravdě, poslouchat hluboké bublání repráčku, když auto běží na volnoběh, je docela fajn. Jakmile ale sešlápnete pořádně plyn, tak Vás pravděpodobně bude umělý zvuk po chvíli spíše rozčilovat. Někoho tato vychytávka zkrátka nadchne, někomu už možná bude připadat příliš přehnaná.

Různé jízdní módy Vám dovolí si trochu pohrát se zvukem řinoucím se z reprodukturu a zároveň zpřesnit řízení a odezvu podvozku a motoru.

základní verze Kodiaqa jezdí velmi dobře a moc se toho nemění ani u verze RS. Excelentní přilnavost a precizní řízení dělají jízdu za volantem příjemnější, občas dokonce až vzrušující. Takže si určitě čas od času zablbnete a ostře říznete nejednu začátku.

Škoda Kodiaq RS

Verdikt

Zdá se, že se automobilky dychtivě ženou za cílem uspokojit všechny možné potřeby zákazníků právě crossovery. Pokud sháníte praktické, stylové a o fous rychlejší naftové SUV, pak Kodiaq RS rozhodně splňuje všechny Vaše požadavky. Není však tak rychlý, aby jste se jízdy v něm nemohli dočkat.

Umělý zvuk motoru autu obecně na půvabu nepřidává, alespoň tedy uvnitř auta. Ti z Vás, kteří čekají od auta pořádně vzrušující jízdu, budou pravděpodobně poněkud zklamáni.

Důležitým faktorem tak bude pro spoustu z Vás hlavně cena, která startuje na částce 1 189 900 Kč, což je obrovský rozdíl oproti téměř stejně dobrému (a stejně dobře vypadajícímu) modelu Sportline, který je k dostání již za 848 900 Kč.

Sdílet článek:

Podobné články

09.11.2018

Vlajková loď francouzské prémiové značky DS, která je odnož…

09.11.2018

Jedna z nejočekávanějších letošních novinek již zná své české ceny. Nejnovější generace…

Zobrazit všechny články
Top nabídky
Nejnovější modely
BMW
8 Cabrio
2 915 900 Kč s DPH
BMW
X7
2 172 300 Kč s DPH
Volkswagen
T-Cross
457 900 Kč s DPH
Honda
CR-V
669 900 Kč s DPH
Audi
A1 Sportback
524 900 Kč s DPH
BMW
3 Sedan
921 700 Kč s DPH
Nejnovější nabídky
nová
370 900 Kč s DPH
nová
364 900 Kč s DPH
nová
352 900 Kč s DPH
nová
331 900 Kč s DPH
Nejpoptávanější vozy za posledních 90 dní