Ne všechno je úplně nové, čtvrtá generae Mazdy 3 je však zatraceně dobré auto i tak.
Nejdůležitějším modelem japonské automobilky není MX-5, i když bychom si to možná přáli. V současné době je to samozřejmě model CX-5, kterého se v roce 2018 v Evropě prodalo bezmála 70 000 kusů. Společně s CX-3 tak dávají dohromady více než polovinu z 231 070 vozů Mazda prodaných za loňský rok.
Na řadu tak přichází třetí nejprodávanější model - Mazda 3, který sice za rok 2018 v prodejích poklesl, ke konci roku ale na trh přišla nová generace, která by s tímto faktem měla zamávat. A my jsme měli chviličku na svezení v předělané Mazdě 3.
Jde sice o novou generaci, auto však není úplně stoprocentně jiné. Například převodovka vám bude zajisté povědomá. Představení proběhlo na konci listopadu na autosalonu v americkém Los Angeles a Mazda 3 je již typicky nabízena ve dvou provedeních. Můžete si ji pořídit jako sedan (tedy spíše fastback) a velmi atraktivní hatchback.
Nová 3 rozhodně stojí za to. Obzvlášť uvnitř, kde najdete nový vzhled a především kvalitnější materiály. V základu také máte výbornou stereo soupravu s osmi reproduktory, která z volitelného systému Bose dělá v podstatě zbytečnost. V nové Mazdě 3 to opravdu vypadá, jako byste sedli do nějaké Audiny. Prošívání, materiály a celkový vzhled trumfují jakoukoliv konkurenci v dané cenové relaci.
Vystouplý displej infotainmentu s úhlopříčkou 8,8" působí mnohem integrovaněji než předtím, zároveň je umístěn o trochu blíže čelnímu sklu. Head-up displej dostanete nyní již v základu a v nové generaci je konečně i užitečný. Držáky na pití jsou také na správném místě, opěrka je pohodlná a ovládání je celkově mnohem intuitivnější. Auto je navíc prostorné vpředu i vzadu. I kufr je dostatečně velký. Inženýři z Mazdy všude mluví (a to opravdu hodně!) o ergonomii sedaček - ty jsou opravdu špičkově udělané.
V podstatě uvnitř nenajdeme téměř nic, co bychom chtěli mít u nového modelu jinak. Nová Mazda 3 je velmi dobrým autem, které je navíc navržené s ještě větší eliminací hluku a vibrací.
A při jízdě je to znát. Auto se na silnici chová opravdu skvěle, ovládání vozu je pevné a plynulé. Navíc jeznamenitě odhlučněné. Zkoušeli jsme slabší motor Skyative-G s manuální převodovkou a tato kombinae by nám na normální jízdu úplně stačila.
Výkon auta je adekvátní, v základu dostanete auto s pohonem předních kol, můžete si ale i připlatit za čtyřkolku. U hatchbacku navíc máte v základní výbavě i 18" hliníková kola.
Hatchback i sedan (fastback!) pořídíte za stejnou cenu, hatchback ale podle nás ale vypadá o dost lépe.
Oslněni budete také základní výbavou, která nabízí mnoho bezpečnostních prvků. Samozřejmostí jsou pro Mazdu systémy jako hlídání pozornosti a detekce únavy řidiče, Smart City Break Support s detekcí chodců, hlídání mrtvých úhlů a sledování provozu za vozidlem, hlídání pruhů, inteligentní asistent pro hlídání rychlosti, inteligentní brzdový asistent, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel nebo adaptivní tempomat.
Nejdražší verzí je Mazda 3 s výbavou GT a motorem Skyactive-X s výkonem 133 kW, pohonem AWD a automatikou převodovkou. Pokud chcete na své Mazdě i nádherný červený lak Soul Red Crystal, připlatíte si 20 900 Kč.
S takovou barvou je samozřejmě nová Mazda 3 k nepřehlédnutí a nebudete se na ní moci vynadívat. Ať už sáhnete po slabších, či vrcholných verzích auta, neuděláte špatně. Mazda 3 2019 je zkrátka zatraceně výhodnou koupí.
Vlajková loď francouzské prémiové značky DS, která je odnož…
Jedna z nejočekávanějších letošních novinek již zná své české ceny. Nejnovější generace…