Pokud hledáte rodinné auto, které nebude mít příliš vysoké provozní náklady, zároveň ale nechcete pořizovat auto s naftovým pohonem, Corolla Touring Sports je ideálním kandidátem. Sice najdete auta s větším zavazadlovým prostorem, Corolla vám to ale vynahradí pěkným designem, úspornými motory a příjemným interiérem.
Toyota Corolla Touring Sports se chlubí stejně výrazným vzhledem jako verze hatchback, což rázem řadí Corollu mezi nejstylovější kombíky na trhu. Ostré hrany vpředu a zakulacená záď z ní dělají auto, které celkem jednoduše poznáte i na zaplněném parkovišti plném Škodovek, Volkswagenů a Hyundaiů.
Uvnitř pak najdete až překvapivě velké množství kvalitních materiálů, které působí luxusně a jsou příjemné na dotek. Tlačítka jsou bytelná i po zmáčknutí, kaňkou na kráse je však infotainment systém.
Osmipalcovou dotykovou obrazovku najdete ve všech verzích Corolly, zrcadlení telefonu (jako Apple CarPlay a Android Auto) však stále není dostupné, takže si musíte vystačit s příplatkovou navigací od Toyoty. Ta je poměrně snadno ovladatelná a cestu k vašemu cíli najde rychle, ale navigační hlášení jsou občas trochu matoucí a automatické přibližování pomalé.
Řídící pozici si naopak díky možnostem polohování sedadel a volantu najdete velmi rychle. Standardní výbavou je posouvání sedačky nahoru a dolů, stejně tak jako možnost úpravy lumbární podpory zad. Zároveň v základu dostanete i vyhřívané přední sedačky.
V čem Corolla na konkurenci stále nestačí je prostor na zadních sedadlech. Tři dospělé pasážery sice dozadu nacpete, na žádný delší výlet to však nebude. Pro děti je vzadu místa dostatek, takový Ford Focus kombi však nabízí místa více.
Podobně je na tom zavazdlový prostor auta. Co se objemu týče, Toyota je na tom lépe než Renault Mégane Grandtour, chybí ji však další praktické prvky, jaké nabízí například Škoda Octavia Combi. Na druhou stranu, pořád můžete roletku kufru schovat do dvojité podlahy a tím pádem do auta se sklopenými sedačkami v klidu naložíte i horské kolo.
Corolla Touring Sports je k dostání ve třech motorizacích, z nichž dvě jsou hybridní s nízkými emisemi. Skvělou věcí u toyoťáckých hybridních systémů je to, že je nemusíte nikam zapojovat, nabíjí se totiž přímo z motoru.
Nejoblíbenější verzí bude pravděpodobně námi testovaný hybridní pohon o objemu 1.8 litru. Můžete však pořídit i dvoulitrový hybrid, který z Corolly udělá ještě rychlejší auto. Oba hybridní pohony jsou spojeny s automatickou převodovkou, která při předjíždění nutí motor do vyšších otáček a auto tak poněkud řve. Pokud to pro vás není to pravé ořechové, můžete si pořídit Corollu s nejslabším možným motorem, kterým je přeplňované turbo o objemu 1.2 litru.
Pokud tedy nebereme v potaz občasný hluk způsobený zvýšenými otáčkami, jízdu v nové Corolle si opravdu užijete. I na špatných silnicích je jízda komfortní, což je pro rodinné auto důležitým kritériem. Trochu překvapivě si za volantem užijete také dost zábavy. A to především díky preciznímu ovládání vozu. S hybridním systémem je navíc jízda po dálnici velmi tichá a relaxující, takže nebudete mít problém Corollu vytáhnout z garáže i na delší cesty.
Dalším důvodem, proč je Corolla Touring Sports dobrým rodinným autem, je množství standardní bezpečnostní výbavy, do které například patří nouzový brzdový systém nebo kombinace adaptivního tempomatu s asistentem jízdy v pruhu, jenž vám velmi zpříjemní jízdu na dálnici.
Pokud se vám tedy zamlouvá myšlenka auta s hybridním pohonem a zvládnete oželet maximální praktičnost na úkor zajímavého vzhledu, rozhodně se podívejte, kolik s námi na nové Toyotě ušetříte!
Vlajková loď francouzské prémiové značky DS, která je odnož…
Jedna z nejočekávanějších letošních novinek již zná své české ceny. Nejnovější generace…