Praktické rodinné auto, které je dobře stavěné a nadmíru prostorné. Řízení je velmi intuitivní a jízda pohodlná. A s pohonem 4x4 to parádně zvládá i na sněhu.
Prohlédněte si naše video, kde se dozvíte 10 věcé, které nás na Škodě Karoq baví
Škoda Karoq je skvělé rodinné auto, které nabízí vyšší posez, impozantní množství prostoru uvnitř kabiny a obrovský kufr. Auto je také pocitově velmi kvalitní. Není tedy divu, že Karoq vyhrál titul Auto roku 2018 v České republice.
Jednou z nejzajímavějších částí auta je jeho inteirér. Není sice přehnaně nápaditý, zkonstruovaný je však velmi dobře. Většina z plastů uvnitř jsou měkčího charakteru a dokonce i tvrdší materiály působí odolně.
To je samozřejmě velkým plusem, protože Škoda Karoq je stvořená především pro vyčerpávající rodinný život, k čemuž také nabízí dostatek vnitřního prostoru. I vzadu si pohodlně sednou dva dospělí lidé většího vzrůstu a zavazadlový prostor nabízí dostatek místa i na delší dovolené.
Jednou z vnitřních dominant Karoqu je také infotainment systém Columbus s navigací a displejem o úhlopříčce 9,2". Obraz je krásně ostrý a grafické zpracování velmi povedené. Veškeré ovládání je navíc intuitivní a s nastavením navigace nebudete mít sebemenší problém.
Do Karoqu si také můžete pořídit chytré škodovácké Varioflex sedačky, které přináší ještě větší dávku praktičnosti. Takové třeba ve Volkswagenu Tiguan nenajdete. Můžete je posouvat dopředu a dozadu, polohovat a v případě potřeby také úplně vyndat. Nebo můžete vyndat jen prostřední sedadlo, posunout krajní sedadla trochu více doprostřed a během chvilky tak vytvořit více místa na ramena pro pasažéry sedící vzadu. S vyndanými sedadly pak strčíte nejednu malou dodávku do kapsy, co se nákladového prostoru týče.
Karoq se hlavně mnohem příjemněji řídí než jakákoliv dodávka. S adaptivním podvozkem DCC navíc doastanete komfortní odpružení, díky kterému si ani nevšimnete, že jedete po rozbité silnici. I kabina vozu je příjemně odhlučněná. Pohon všech čtyř kol a režim Off-road Vás zároveň nenechají ve štychu ani v krutých podmínkách s náročnějším terénem a hodí se i v případě, že často potřebujete za auto zapřáhnout vozík s nákladem.
Testovali jsme verzi 2.0 TDI 110 kW 4x4 s manuální převodovkou, která je solidní volbou, při akceleraci však působí značně ospale (nemluvě o tom, jak nás rozčilovala kombinace se systémem start-stop!). Pokud máte tu možnost, sáhněte raději po naftovém agregátu s výkonem 140 kW nebo silnější variantě benzínového motoru 1.5 TSI 110 kW, která je sázkou na jistotu.
První mladoboleslavské SUV s označením RS rozhodně sportovně vypadá, nabízí ale jízdní…
Ne všechno je úplně nové, čtvrtá generae Mazdy 3 je však zatraceně dobré auto i tak.