Kalifornská automobilka oficiálně spustila konfigurátor očekávaného Modelu 3 ve 14 vybraných evropských zemích. Česká republika mezi nimi však chybí, nejlevněji auto pak nakoupí v Norsku a Francii.
Během svátků Tesla konečně spustila v Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Itálii, Lucembursku, Německu, Nizozemsku, Norsku, Portugalsku, Rakousku, Španělsku a Švédsku konfigurátor Modelu 3. U nás si na Model 3 zatím musíme počkat, stejně tomu je tak ve Velké Británii vzhledem k umístění volantu na opačné straně. První vozy by měly být podle oficiálních informací doručeny v únoru nebo březnu.
Prozatím budou k dispozici dvě verze Modelu 3 - Long Range Battery a Performance (obě s pohonem všech čtyř kol). V Německu Tesla oznámila základní cenu 55 400 eur pro verzi Long Range Battery a 66 100 eur pro Performance. Co se týče cen, v Německu již automobilka odečetla ekologický bonus 2 000 eur, naopak je ještě nutné počítat s poplatkem za vyřízení ve výši 980 eur. Toto platí pro obě verze. V Rakousku začíná varianta s delším dojezdem na 58 300 eurech a ve Švýcarsku na 59 400 švýcarských francích. Výkonnější verze pak začíná na 69 100 eurech a 71 300 švýcarských francích. Ani tady objednávající neutečou pořizovacím poplatkům ve výši 980 eur, respektive 990 švýcarských francích. Díky štědrým státním příspěvkům si novou Teslu pořídi nejlevněji zákazníci v Norsku (konkrétně nějkých 47 000 eur) a ve Francii.
Menších změn doznal dojezd verze Long Range Battery dle WLTP (akronym pro Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Zatímco před uvedením na evropský trh se mělo jednat o 544 km, současná informace udává dojezd až 560 km. Varianta Performance má však dojezd stále 530 km.
Šéf Tesly se navíc nechal slyšet, že dodávky Modelu 3 v Evropě jsou nyní hlavní prioritou. Zároveň pronesl, že se díky prodejům nového sedanu v Evropě a Číně nebojí o potenciální komplikace způsobené snížením amerického daňového kreditu na Tesla elektromobily, který od 1. ledna činí pouhých 3 750 dolarů. Dokonce se automobilka podle Elona Muska zaměří na produkci “značného” množství Modelu 3 pro evropský trh, což víceméně podtrhuje i fakt, že již proběhly první VIN registrace pro tento model. Naproti tomu se v poslední době vynořily spekulace ohledně evropských homologizací a jejich vlivu na zdržení s doručením na evropský trh. Tesla však potvrdila, že celý proces běží podle plánu a s žádným zpožděním nepočítá.
Pořízení vozů Tesla je u nás poněkud těžší, na konci roku 2018 však konečně bylo zřízeno alespoň oficiální místní zastoupení. Počet prodávaných elektromobilů stále roste a jen pro rok 2019 je naplánováno hned několik představení nových modelů, jako například očekávaný přímý konkurent Modelu 3 - Polestar 2. Prozatím jsou tedy na našem trhu nejlepšími alternativami Nissan Leaf, Kia Soul EV, BMW i3 a Volkswagen e-Golf.
Vlajková loď francouzské prémiové značky DS, která je odnož…
Jedna z nejočekávanějších letošních novinek již zná své české ceny. Nejnovější generace…