Bavorská automobilka ohlásila oficiální ceny svého největšího a nejluxusnějšího SUV pro český trh. K dispozici zatím jsou tři motory - dva vznětové a jeden zážehový a cena pro český trh startuje na 2 172 300 Kč.
BMW konečně oznámilo ceny své nové vlajkové lodi v kategorii SUV (nebo SAV alias Sports Activity Vehicle, jak Němci nový model rádi označují) představené před pár týdny. X7 přichází na trh, aby konkurovala vozům jako Mercedes-Benz GLS (možná i Mercedes-Benz třídy G), Audi Q8 nebo Range Rover. Na stránkách českého exportu tak již můžete v konfigurátoru najít ceny, které začínají na cenovce 2 172 300 Kč. Při objednání auta nyní můžete počítat s dodáním vozu během března příštího roku.
Základní ceníková cena patří vznětovému šestiválci xDrive30d, který nabízí výkon 195 kW, třílitrový motor s točivým momentem 620 N.m, pohonem všech kol a osmistupňovým automatem.
Druhým nejlevnějším provedením je šestiválec xDrive40i, tedy zástupce zážehových motorů, který se chlubí výkonem 250 kW a pohonem 4x4 s osmikvaltovým řezením. Základní cena startuje na 2 230 800 Kč.
Benzinový motor bude prozatím pouze jeden, osmiválec xDrive50i s výkonem 340 kW bohužel na starém kontinentu nekoupíte. Nejsilnějším dostupným motorem tedy bude čtyřikrát přeplňovaný naftový šestiválec M50d, nabízející 294 kW a točivý moment 760 N.m. Zde se cena pohybuje od 2 837 900 Kč nahoru.
Pokud vezmeme v úvahu ceny konkurenčních modelů, zjistíme, že BMW rozhodně nebude tou nejdražší volbou. Tou nejlevnější ale také ne. Například Mercedes-Benz GLS ve verzi 350 d (190 kW) vyjde v základní výbavě na 1 926 320 Kč, podobně je na tom i Audi Q8 s motorem 50 TDI Quattro, které startuje na ceně 1 945 900 Kč. Na druhou stranu cenovka Range Roveru se šestiválcem SDV6 (202 kW) se šplhá od 3 108 369 Kč výše. BMW X7 se tedy cenou pohybuje někdě mezi svými nejbližšími soupeři.
A co že vůbec za startovací pořizovací cenu u BMW dostanete? Již jsme zmínili, že X7 je největším a nejluxusnějším SUV značky v historii, tudíž i základní výbava stojí za to. Bez příplatku obujete runflat pneumatiky lemující dvacetipalcová kola z lehké slitiny, na cestu Vám posvítí adaptivní diodové světlomety (včetně mlhovek) s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel a do kufru se dostanete jednodušše díky bezkontaktnímu otevírání.
V interiéru si pak užijete luxusní kožené čalounění, rozmanité ambientní osvětlení, vyhřívaná přední sedadla, parkovací kameru, adaptivní podvozek se vzduchovým odpružením a head-up displej . Samozřejmostí je i nový infotainment s digitálním přístrojovým panelem, navigací nebo ovládáním gesty. Výčet elektronických asistentů je opravdu zdlouhavý, auto si například zvládne zapamatovat cestu, kterou přijelo a dokáže tou samou trasou pak vycouvat zpět.
Není asi nutné příliš podotýkat, že příplatková výbava je u takovéhoto vozu velmi široká. Za zmínku stojí například skleněné prvky interiéru, které Vás příjdou na 17 602 Kč, laserové světlomety za 40 378 Kč a za zvukový systém Bowers&Wilkins s 20 reproduktory připlatíte 135 486 Kč. Zajímavostí jsou také adaptivní stabilizátory, které vyrovnávají náklony v zatáčkách a stojí 70 460 Kč.
Pokud si stále nejste jistí, jestli je to to pravé auto právě pro Vás, podívejte se na naše video, kde najdete 10 věcí, které byste o nové X7 měli vědět.